Rekrutacja do projektu „Wsparcie w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej dla trzech szkół podstawowych w Gminie Blizanów” nr FEWP.06.07-IZ.0057/24

Zestawienie znaków projekt UE

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Wsparcie w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej dla trzech szkół podstawowych w Gminie Blizanów”,  nr FEWP.06.07-IZ.00-0057/24

§ 1
Informacje ogólne

  1. Regulamin niniejszy określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów, nauczycieli oraz rodziców/ opiekunów prawnych uczniów w projekcie pn.: „Wsparcie w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej dla trzech szkół podstawowych w Gminie Blizanów” w następujących placówkach będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Blizanów:
Lp.Nazwa placówkiAdres
1.Szkoła Podstawowa im. Romualda Traugutta w Blizanowie w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Blizanowie DrugimBlizanów Drugi 56, 62-814 Blizanów
2.Szkoła Podstawowa w Jankowie Pierwszym w Zespole Szkół w Jankowie PierwszymJanków Pierwszy 78, 62-814 Blizanów
3.Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Piotrowie w Zespole Szkół w PiotrowiePiotrów 65, 62-814 Blizanów
  • Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 6.7. Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
  • Beneficjentem projektu jest Gmina Blizanów.
  • Biuro projektu mieści się w:
Lp.Nazwa placówkiAdres
 1.Urząd Gminy BlizanówBlizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
  • Projekt realizowany jest w okresie od 01.11.2024 do 31.01.2027 w placówkach wymienionych w § 1, punkt 1, dla których organem prowadzącym jest Gmina Blizanów.
  • Ilekroć poniżej jest mowa o:
  1. Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn.: „Wsparcie w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej dla trzech szkół podstawowych w Gminie Blizanów”, nr FEWP.06.07-IZ.00-0057/24, w Gminie Blizanów;
  2. Uczestnikach – rozumie się przez to osoby biorące udział w działaniach realizowanych w ramach projektu;
  3. Uczniach – rozumie się przez to uczniów szkoły podstawowej objętej wsparciem;
  4. Nauczycielach – rozumie się przez to nauczycieli/nauczycielki (w tym Dyrektorów) pracujących w szkole objętej wsparciem;
  5. Rodzicach/ Opiekunach prawnych uczniów – rozumie się przez to rodziców i opiekunów prawnych uczniów szkoły podstawowej objętej wsparciem;
  6. Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne – indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów, o których mowa rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 532 oraz z 2017 r. poz. 1643) oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017, poz. 1591 z późn. zm.), zwanym dalej: rozporządzeniem MEN o pomocy psychologiczno-pedagogicznej

§ 2
Cele i zakres wsparcia

  1. Głównym celem projektu jest wsparcie szkół podstawowych w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej w Gminie Blizanów poprzez dostosowanie budynków oraz pomieszczeń szkół na potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami, podnoszenie kompetencji kadr w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz organizację zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami i o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także wsparcie specjalistyczne dla osób z otoczenia uczniów w terminie 01.11.2024 r. – 31.01.2027 r. (tj. 27 miesięcy).

Efektem projektu będzie osiągnięcie wskaźników:

  • Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 3 placówki,
  • Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami –
    3 obiekty,
  • Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 82 osoby,
  • Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 3 placówki,
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 17 osób,
  • Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 82 osoby,
  • Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 3 obiekty,
  • Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 27 osób,
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 15 osób,
  • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 66 osób.
  • Realizacja projektu nastąpi w roku szkolnym 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027 i będzie obejmowała realizację następujących form wsparcia:
  • Zadanie 1 Dostosowanie Szkoły Podstawowej im. Romualda Traugutta w Blizanowie do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami w terminie 01.04.2025 r. – 31.08.2025 r.
  • Zadanie 2 Dostosowanie Szkoły Podstawowej w Jankowie Pierwszym do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami w terminie 01.04.2025 r. – 31.08.2025 r.
  • Zadanie 3 Dostosowanie Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piotrowie do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami w terminie 01.04.2025 r. – 31.08.2025 r.
  • Zadanie 4 Podnoszenie kompetencji kadry Szkoły Podstawowej im. Romualda Traugutta w Blizanowie w terminie 01.11.2024 r. – 31.08.2026 r.
  • Zadanie 5 Podnoszenie kompetencji kadry Szkoły Podstawowej w Jankowie Pierwszym w terminie 01.11.2024 r. – 30.06.2025 r.
  • Zadanie 6 Podnoszenie kompetencji kadry Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piotrowie w terminie 01.11.2024 r. – 30.06.2025 r.
  • Zadanie 7 Organizacja zajęć specjalistycznych w Szkole Podstawowej im. Romualda Traugutta w Blizanowie w terminie 01.11.2024 r. – 31.01.2027 r.
  • Zadanie 8 Organizacja zajęć specjalistycznych w Szkole Podstawowej w Jankowie Pierwszym w terminie 01.11.2024 r. – 31.01.2027 r.
  • Zadanie 9 Organizacja zajęć specjalistycznych w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piotrowie w terminie 01.11.2024 r. – 31.01.2027 r.

§ 3
Zasady rekrutacji i kwalifikacji uczestników

  1. Rekrutacja do projektu odbędzie się w 01.2025 roku i cyklicznie w trakcie trwania projektu. Skierowana będzie do uczniów oraz nauczycieli, jak również rodziców/opiekunów prawnych uczniów uczęszczających do placówek objętych wsparciem. Za rekrutację odpowiedzialna będzie Dyrekcja placówek oraz powołana zostanie komisja rekrutacyjna.

Rekrutacja składać się będzie z dwóch etapów:

I ETAP – kryteria formalne (obligatoryjne)

  • Uczeń – uczeń szkoły podstawowej objętej wsparciem. Weryfikacja – zaświadczenie wydane przez dyrektora szkoły.
  • Nauczyciel – osoba pracująca w szkole podstawowej objętej wsparciem. Weryfikacja – zaświadczenie wydane przez dyrektora szkoły.
  • Rodzic/ opiekun prawny ucznia – rodzic/opiekun prawny ucznia szkoły podstawowej objętej wsparciem. Weryfikacja – zaświadczenie wydane przez dyrektora szkoły.

II ETAP – kryteria merytoryczne (premiujące) dotyczyć będą przede wszystkim osób, które najbardziej potrzebujących wsparcia:

Uczniowie:

  • Uczeń z niepełnosprawnością – weryfikacja: orzeczenie o niepełnosprawności – 1 pkt.
  • Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – weryfikacja: orzeczenie/opinia – 1 pkt.

Nauczyciele:

  • Osoba z niepełnosprawnością – weryfikacja.: orzeczenie o niepełnosprawności – 1 pkt.
  • Brak kompetencji w danej tematyce – weryfikacja: oświadczenie – 1 pkt.

Rodzice/Opiekunowie prawni:

  • Rodzic/ opiekun prawny ucznia szkoły podstawowej objętej wsparciem, z niepełnosprawnością/ ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – weryfikacja: orzeczenie/opinia – 1 pkt.
  • Dokumenty będzie można składać bezpośrednio w Biurze projektu lub elektronicznie (mail). Proces rekrutacyjny zakończy się utworzeniem listy uczestników oraz ewentualnej listy rezerwowej. W sytuacji uzyskania takiej samej liczby punktów przez uczestników, decydować będzie kolejność zgłoszeń. W przypadku niewystarczającej liczby chętnych, zostanie uruchomiona rekrutacja dodatkowa. O wynikach rekrutacji uczestnicy projektu zostaną powiadomieni pisemnie/ drogą telefoniczną/ drogą mailową.
  • Dokumenty rekrutacyjne, których złożenie jest obligatoryjne:
  1. Formularz rekrutacyjny – stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu,
  2. Deklaracja udziału w projekcie:
  3. dla ucznia – stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu
  4. dla nauczyciela – stanowiąca załącznik nr 3 niniejszego regulaminu
  5. dla rodzica/ opiekuna prawnego – załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu
  6. Klauzula informacyjna RODO – stanowiąca załącznik nr 5 do niniejszego regulaminu,
  7. Oświadczenie dyrektora o posiadaniu statusu ucznia/nauczyciela/rodzica/opiekuna prawnego ucznia placówki objętej wsparciem – stanowiące załącznik nr 6 do niniejszego regulaminu.

Wszystkie niezbędne dokumenty rekrutacyjne zostaną udostępnione zarówno w placówkach, jak również na odpowiednio dostosowanej stronie internetowej.

  • Rekrutacja do projektu prowadzona będzie w oparciu o zasadę równości szans kobiet i mężczyzn,
    a także o zasadę równych szans i niedyskryminacji. Wnioskodawca zobowiązuje się także do przeprowadzenia niezbędnych działań, które umożliwią swobodny udział w projekcie niezależnie od niepełnosprawności.
  • Osoby z niepełnosprawnością będą miały pierwszeństwo udziału w projekcie (orzeczenie
    o niepełnosprawności). Wnioskodawca gwarantuje, że rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji i dostępności dla osób niepełnosprawnych. Płeć i sprawność fizyczna kandydata nie będzie miała wpływu na rekrutacje. W formularzu rekrutacyjnym znajdzie się pytanie dotyczące niepełnosprawności i tego czy osoba niepełnosprawna chcąca wziąć udział
    w projekcie potrzebuje jakiegokolwiek wsparcia by móc to uczynić. Beneficjent zapewni im możliwość udziału w projekcie oraz warunki zapewniające pełny udział w projekcie (np. pomieszczenia pozbawione barier architektonicznych). Beneficjent na każdym etapie realizacji projektu zapewni uczestnikom projektu pełny i sprawiedliwy udział w projekcie we wszystkich zaplanowanych formach wsparci, a w przypadku osób z niepełnosprawnością zapewni im odpowiednie warunki do uczestnictwa.

§ 4

Komisja rekrutacyjna

  1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna (w składzie Koordynatora Projektu i Asystentów Koordynatora Projektu – Dyrektorów Szkół objętych wparciem w ramach Projektu).
  • Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy:
  1. analiza przedłożonych wniosków wraz z dokumentacją potwierdzającą spełnianie kryteriów pierwszeństwa,
  2. ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości w formie listy uczestników zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do projektu,
  3. sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.

§ 5
Uczestnictwo w projekcie

  1. Zajęcia dodatkowe przewidziane do przeprowadzenia odbywać się będą w placówkach wymienionych w § 1, punkt 1, dla których organem prowadzącym jest Gmina Blizanów.
  • Podział na grupy, szczegółowy harmonogram zajęć dodatkowych i jego zmiany Dyrektorzy placówek niezwłocznie przekazują Koordynatorowi Projektu.
  • Po zakwalifikowaniu do projektu, uczniowie mają obowiązek regularnego uczestnictwa w dodatkowych zajęciach.
  • Uczniowie uczestniczą w dodatkowych zajęciach prowadzonych w ramach projektu nieodpłatnie.
  • Obecność na zajęciach sprawdzana będzie każdorazowo przez prowadzącego zajęcia poprzez sprawdzenie listy obecności.
  • Nieobecność na zajęciach należy pisemnie usprawiedliwić u prowadzącego zajęcia. Pisemne usprawiedliwienie podpisane przez rodzica/ opiekuna prawnego ucznia/uczennicy dołącza się do szkolnej dokumentacji projektowej.
  • W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie w trakcie trwania zajęć, rodzic/ opiekun prawny uczestnika projektu zobowiązany jest niezwłocznie do złożenia pisemnego oświadczenia o tym fakcie wraz z podaniem przyczyny rezygnacji.

§ 6

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 01.01.2025 r.
  • Obowiązkiem uczestnika/uczestniczki projektu jest zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz przestrzeganie jego zapisów.
  • Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez Beneficjenta projektu.
  • Proces rekrutacyjny zostanie poprzedzony działaniami informacyjno-promocyjnymi. Informacja
    o rozpoczęciu rekrutacji do projektu zostanie udostępniona na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej i w mediach społecznościowych Gminy Blizanów oraz placówek objętych wsparciem w ramach projektu.
  • Strony internetowe, na których będą publikowane informacje o projekcie oraz dokumenty rekrutacyjne są dostosowane do standardów WCAG 2.1.
  • W przypadku zaistnienia takiej potrzeby – kandydaci oraz uczestnicy projektu będą mieli możliwość skorzystania z usług dostępowych, takich jak np. tłumacz języka migowego, asystent OzN.
  • Chęć udziału w projekcie zostanie potwierdzona na podstawie złożenia dokumentów w danej placówce lub wysłana ich za pośrednictwem e-maila.
  • W przypadku niewystarczającej liczby chętnych osób zostanie uruchomiona rekrutacja dodatkowa, która zostanie poprzedzona dodatkową kampanią informacyjną zarówno w mediach społecznościowych, zostaną rozdystrybuowane plakaty oraz pracownicy będą informować o niej podczas spotkań z rodzicami.

Regulamin rekrutacji

Załącznik nr 1 – Formularz rekrutacyjny

Załącznik nr 2 – Deklaracja udziału w projekcie ucznia

Załącznik nr 3 – Deklaracja udziału nauczyciela

Załącznik nr 4 – Deklaracja udziału rodzica

Załącznik nr 5 – Klauzula informacyjna RODO

Załącznik nr 6 – Oświadczenie dyrektora o posiadaniu statusu ucznia/nauczyciela/rodzica/opiekuna prawnego ucznia placówki objętej wsparciem